Envíos

El registro y el inicio de sesión son necesarios para enviar elementos en línea y para comprobar el estado de los envíos recientes. Ir a Iniciar sesión a una cuenta existente o Registrar una nueva cuenta.

Lista de comprobación para la preparación de envíos

Como parte del proceso de envío, los autores/as están obligados a comprobar que su envío cumpla todos los elementos que se muestran a continuación. Se devolverán a los autores/as aquellos envíos que no cumplan estas directrices.
  • El envío no ha sido publicado previamente ni se ha sometido a consideración por ninguna otra revista (o se ha proporcionado una explicación al respecto en los Comentarios al editor/a).
  • El archivo de envío está en formato OpenOffice, Microsoft Word, RTF o WordPerfect.
  • Siempre que sea posible, se proporcionan direcciones URL para las referencias.
  • El texto tiene interlineado sencillo; 12 puntos de tamaño de fuente; se utiliza cursiva en lugar de subrayado (excepto en las direcciones URL); y todas las ilustraciones, figuras y tablas se encuentran colocadas en los lugares del texto apropiados, en vez de al final.
  • El texto se adhiere a los requisitos estilísticos y bibliográficos resumidos en las Directrices del autor/a, que aparecen en Acerca de la revista.

Directrices para autores/as

SUBMISSION GUIDELINES

  • The submissions should be blinded, having a supplementary page, including the article‘s title, the author(s) name(s), affiliation, contact e-mail(s), and word count at the top of the page.
  • All the articles should be written in 12 point Times New Roman type and 1.0 point in footnotes.
  • Articles submitted may have not been published, nor are they under consideration for publication elsewhere.

Types of Articles

  • Classroom experiences (500 - 600 words)
  • Sharing resources (1.000 -2.000 words)
  • Research articles (4.000 - 5.000 words)

 

  • Classroom experiences: it is considered a reflective essay, any thoughtful article reflecting pedagogical praxis, grounded on topics related to TEFL in La Araucanía Region or nationwide.

 

  • Sharing Resources: it is considered an innovative article, any resource or material that contributes to TEFL for developing the language skills or teaching the language components.

Submissions should:

  • Include an introduction, the aim, the context, teaching theories or approaches and a conclusion or reflection.
  • Contain a digital or in paper resource, like worksheets, comic strips, games, tests, projects or any other resource related to the area.
  • Use table captions respecting copyrights if any chart, drawing or illustration are intended to appear in the resource.

 

  • Research Articles: the articles will be chosen by their relevance in EFL teaching and learning and must be based on research in Chilean institutions.

Submissions should:

  • Include abstract, key words, introduction, methodology, results, discussion and references (APA 7th).
  • Incorporate charts, drawings, illustrations in the manuscript at the point they are intended to appear, preceded by a table caption and the respecting copyrights.

 

Declaración de privacidad

Los nombres y las direcciones de correo electrónico introducidos en esta revista se usarán exclusivamente para los fines establecidos en ella y no se proporcionarán a terceros o para su uso con otros fines.